Automatyczne opróżnianie kosza w Windows 10/11
Żeby usunąć permanentnie pliki z kosza systemowego, musimy go ręcznie opróżnić. Proces ten możemy zautomatyzować. Pokażę Wam teraz jak to zrobić w Windows 10/11. Do tego celu użyjemy funkcji "Czujnik pamięci" w Windows. Funkcja ta pozwala usunąć różne pliki na komputerze, w tym pliki pobrane jak i usunięte do kosza.
Zaczynamy od otwarcia "Ubawienia" systemu. Robimy to przez skrót klawiaturowy:
Windows + I
Po otwarciu "Ustawienia" systemu przechodzimy na opcję "System" z lewej strony okna. Po prawej stronie okna dalej do opcji "Pamięć".
W opcjach "Pamięci" w sekcji „Zarządzanie przechowywaniem” klikamy na opcje "Czujnik pamięci"
Teraz odszukujemy opcję "Automatyczne czyszczenie zawartości użytkownika". Włączamy tę opcję, aby włączyć czujnik pamięci.
Po włączeniu opcji czujnika pamięci uaktywni się nam poniżej harmonogram, gdzie możemy teraz zdefiniować kiedy chcemy uruchomić automatyczne czyszczenie i w tym usuwanie plików z kosza systemowego. Zaczynamy od zdefiniowania kiedy uruchomić chcemy czujnik pamięci.
Mamy możliwość wyboru uruchomienia codziennie, co tydzień, co miesiąc, lub pozostawić opcje domyslą gdy jest mało miejsca na dysku. Dalej określamy kiedy ma być opróżniany kosz systemowy. jest to rozwijana opcja "Usuwaj z mojego kosza pliki, które znajdowały sie w nim dłużej niż" Mamy do wyboru kilka opcji w menu rozwijanym: „Nigdy”, „1 dzień”, „14 dni”, „30 dni” i „60 dni”.
Poradnik opracowany przez Andrzej Świech (Illidan) ©® 10.11.2021
Artykuł na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska (CC BY-NC-SA 3.0 PL)
Komentarze
Prześlij komentarz