Ukrywanie folderów w wynikach wyszukiwania Windows 11
Gdy chcemy ukryć zawartość folderu w wynikach wyszukiwania w systemie Windows 11? Musimy dodać ten folder, lub tez foldery do listy wykluczeń w wynikach wyszukiwania. Tutaj omówię krótko jak to zrobić. Domyślnie system Windows 11 wyszukuje elementy w folderach Dokumenty, Obrazy, Muzyka i Pulpit. Gdy ukryjemy folder w wynikach wyszukiwania, system Windows 11 przestanie szukać w tym folderze w celu znalezienia szukanej zawartości. Aby rozpocząć ukrywanie folderu w wynikach wyszukiwania, najpierw otwieramy aplikację "Ustawienia" na komputerze z systemem Windows 11. Naciskamy w tym celu skrót klawiaturowy:
Windows + I
W "Ustawieniach" z lewego paska bocznego wybieramy opcję "Prywatność i zabezpieczenia".
Na stronie "Wyszukiwanie w systemie Windows" sekcja "Wyklucz foldery z rozszerzonego wyszukiwania" wyświetla foldery, które są ukryte w wynikach wyszukiwania. Aby dodać tutaj swój folder, klikamy "Dodaj wykluczony folder".
Zobaczmy okno „Wybierz folder”. W tym oknie wybieramy folder, który chcemy ukryć w wynikach wyszukiwania.
Ścieżka wybranego folderu pojawi się w sekcji „Wyklucz foldery z rozszerzonego wyszukiwania”. Potwierdza to, że nasz wybrany folder jest teraz ukryty w wynikach wyszukiwania.
Jeśli zechcemy odkryć ukryty folder, klikamy trzy kropki obok folderu w sekcji „Wyklucz foldery z wyszukiwania rozszerzonego” i wybieramy opcję „Usuń”.
W ten sposób zapobiegniemy wyświetlaniu niektórych folderów w wynikach wyszukiwania systemu Windows 11.
UWAGA!
Warunkiem, aby skorzystać z tej opcji, to musi być uruchomiona w systemie usługa indeksowania plików. Inaczej opcja ta w ustawieniach systemu nie działa.
Poradnik opracowany przez Andrzej Świech (Illidan) ©® 22.12.2021
Artykuł na licencji Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska (CC BY-NC-SA 3.0 PL)
Komentarze
Prześlij komentarz